Moje motto

„Często spotykam się ze stwierdzeniem, że wszyscy jesteśmy niepełnosprawni. Ludzie bywają okaleczeni w najróżniejszy sposób: zatruci przez toksyczne relacje, zranieni przez miłość, przytłoczeni utratą pracy, rozdarci wewnętrznie z powodu rozpadu rodziny, sparaliżowani strachem czy niepokojem... Okaleczenie może dotyczyć każdego, w każdej sferze życia i w każdym środowisku społecznym” - J.-B. Hibon "Pijany ze szczęścia. Opowieść o życiu spełnionym"

poniedziałek, 10 lipca 2017

No i co ja na to poradzę, że mi się podoba hymn następnych ŚDM?

Znalazłam,
Odsłuchałam,
Zakochałam się w nim:
video
Tydzień temu cały świat poznał hymn, który będzie towarzyszył obchodom XXIV Światowych Dni Młodzieży w Panamie. Co prawda pora na naszej półkuli ziemskiej była dosyć abstrakcyjna(środek nocy z poniedziałku na wtorek), na szczęście już we wtorkowy poranek można było go odsłuchać na youtube. I chociaż nie mam zwyczaju z samego rana surfować po sieci internetowej, tego dnia jednak zrobiłam wyjątek. Szybko znalazłam interesujący mnie klip muzyczno - filmowy i zaniemówiłam z wrażenia. Po roku samodzielnej nauki języka hiszpańskiego(który jest oficjalnym językiem w Panamie) coś tam rozumiem(np. refrenem hymnu są słowa Maryi Panny, będące jednocześnie hasłem spotkania: ''Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według słowa Twego"(Łk. 1. 38), jednak najważniejszy dla mnie w tym wszystkim sam wydźwięk. A trzeba przyznać, że melodia ma w sobie to coś, co powoduje, że wpada w ucho. Zaś w połączeniu z tak "miękkim" językiem, jakim jest hiszpański, sprawia że mogę go słuchać i słuchać bez końca.
Wczoraj pożegnaliśmy księdza Jacka. Chociaż prezes Akcji Katolickiej tradycyjnie pominął członków Oratorium w kwestii delegacji grup parafialnych(chociaż ksiądz był opiekunem głównie naszej grupy!), to wspólnie z dwoma dzieciakami na bezczelnego wpakowaliśmy się do procesji. Trochę to dla mnie dziwne(to ciągłe pomijanie nas), wszak prowadzenie Oratoriów jest jednym z głównych celów zakonu salezjanów, ale powinnam już się przyzwyczaić, że są równi, równiejsi i ci, którzy są długo, długo za nimi. I to w miejscu, w którym na pozór nie powinno być podziałów. Przecież w oczach Boga jesteśmy wszyscy równi sobie). I chociaż delegaci innych grup syczeli na nasz widok, szłam z M.(tym samym, który miał kłopoty z matematyką) niosącym pudełko z czekoladkami oraz H. trzymającą pożegnalną karteczkę aż pod sam ołtarz. Nie wydaje mi się, abym popełniła grzech śmiertelny, a księdzu pewnie zrobiło się miło.
"Księża są jak kwiaty - trzeba je czasem przesadzić, aby kwitły..."
- bardzo mi się podoba ta myśl i dlatego znalazła się na każdej z
pożegnalnych kartek 😊
A teraz wracam do czytanej książki - "Stan podgorączkowy" Grażyny Bąkiewicz. Nie wymaga zbytniego myślenia, więc pomaga się odprężyć po ubiegłym tygodniu, który jednak był trochę stresujący, a za razem przed tym, co mnie czeka. Chociaż myślałam, że będzie ciut lepsza... A może wyrosłam już z "naiwnego" świata? Sama nie wiem...

10 komentarzy:

  1. Chciałabym pojechać na następne ŚDM...

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie piękna melodia, choć słów nie rozumiem zupełnie:)
    Tulę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie Gosiu, z pewnością w niedługim czasie hymn będzie dostępny w tłumaczeniu na język polski. Ściskam

      Usuń
  3. bardzo przyjemna melodia, pasuje do tej pięknej okazji :)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hymn super!
    Czasem warto i trzeba samemu zatroszczyć się o swoje miejsce, choć łatwe to nie jest...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście ostatnio stałam się trochę odważniejsza i postanowiłam w tym jednym walczyć o nasze. Pozdrawiam i nie ukrywam, że miło mi znowu Ciebie u mnie gościć :)

      Usuń
  5. Wśród ludzi zawsze były i będą podziały. Na szczęście wobec Boga wszyscy jesteśmy równi. :-) Dzięki za udostępnienie hymnu. Nie wiedziałam, że już jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat na bieżąco śledzę stronę poświęconą ŚDM w Panamie i stąd wiedziałam o hymnie. A fakt, że wszyscy jesteśmy wobec Boga równi pozwala mi znieść wszystkie beznadziejne podziały.

      Usuń