Moje motto

„Często spotykam się ze stwierdzeniem, że wszyscy jesteśmy niepełnosprawni. Ludzie bywają okaleczeni w najróżniejszy sposób: zatruci przez toksyczne relacje, zranieni przez miłość, przytłoczeni utratą pracy, rozdarci wewnętrznie z powodu rozpadu rodziny, sparaliżowani strachem czy niepokojem... Okaleczenie może dotyczyć każdego, w każdej sferze życia i w każdym środowisku społecznym” - J.-B. Hibon "Pijany ze szczęścia. Opowieść o życiu spełnionym"

sobota, 10 września 2016

Post z dedykacją dla Wojtka - Innego Syna :)

Właściwie byłam pewna, że ktoś nagrywa niezwykłe widowisko upamiętniające 100 lat istnienia Dąbrowy Górniczej jako miasta. Kwestią czasu było tylko to, kiedy pojawi się ono na popularnej platformie youtube. A i tego się doczekałam. Mapping, bo o nim mowa, jest jedną z nowinek technicznych, które w ostatnim czasie pojawiły się w naszym kraju. Ja sama, prawdę mówiąc, spotkałam się z nim pierwszy raz. 
Według wikipedii, mappingiem można nazwać nakładanie dwuwymiarowego obrazu na trójwymiarowy obiekt(w naszym przypadku była to jedna z wizytówek miasta - Pałac Kultury Zagłębia). Mapa siatki obiektu 3D transformowana jest na płaszczyźnie jako dwuwymiarowy obraz. Tekstura UV posiada zatem tylko 2-wymiarowe współrzędne: "U" i "V", zamiast "X", "Y", "Z", które są znane z teksturowania w trójwymiarze. Po tak przygotowanej mapie można malować, tworząc teksturę UV i nałożyć ją na obiekt trójwymiarowy. Tworzy to efekt malowania po powierzchni obiektu. Jest to też wygodne dla teksturatora malującego teksturę.
Tyle teorii, a teraz czas na praktykę, że szczególną dedykacją(a co!) dla osoby kochającej wszelkie światło w ciemności, czyli Wojtka znanego w blogosferze jako Inny Syn:
A czy ktoś z Was spotkał się już z podobnym zjawiskiem?

2 komentarze:

  1. znane mi to choć jak opisałaś to nie wiedziałam o co camone ale po obejrzeniu filmu wszystko się mi wyjaśniło efekt jet wow chętnie bym to zobaczyła na żywo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda naukowa definicja brzmi obłędnie, na szczęście wiele rzeczy można dzisiaj również pokazać, a wtedy wszystko co nieznane wydaje się bardzo proste i oczywiste.

      Usuń